Menu  

Manager Brands

Nieuw
Eindhoven
Meer details
Match criteria
  • HBO
  • WO
  • 36 - 40 uur

Clubprofiel

De topclub Vespo is al meer dan 60 jaar dé marktleider in de Benelux op het gebied van Home textiles. Met ongeveer 70 professionals zijn zij dagelijks actief in twee markten: Home textiles en Workwear. De club verkoopt kwalitatief bad-bed en keukentextiel, waaronder de populaire merken Walra, Byrklund en Dindi. Daarnaast maken ze textiel op maat voor hun klanten. Met een echte no-nonsense instelling fungeert Vespo als dé schakel tussen leveranciers en klanten, verspreid over de hele wereld. Samen zorgen ze er bij Vespo voor dat de passie voor textiel gedeeld en verspreid wordt. Als echt familiebedrijf, waarbij de kernwaarden als eerlijkheid, klantgerichtheid en gedreven ondernemerschap ook doorklinken in de bedrijfscultuur.
Als dynamische handelsorganisatie, is Vespo Groep, zoals gezegd van oudsher familiebedrijf, inmiddels een zeer gedrevenheid internationale, commerciële en professionele club met een omzet van ruim €100 Mio. Met prachtige werklocaties in Eindhoven, Strijp S & Parklaan, verkoopt de club naast haar eigen merken private label voor veel bekende A merken en klanten, met een eigen Sales team.

Jouw positie in het veld

Op de positie van Manager Brands draag je zorg voor het ontwikkelen van verkoopstrategieën en voer je deze uit met je commerciële en acquisitieve gedrevenheid. Je focus ligt op het vergroten van de marktpositie van de merken Walra, Byrklund, Clyr en Dindi Home én licenties o.a. Brabantia. Dit doe je zowel nationaal als internationaal. Naast je focus op Key-accountmanagement en sales, ben je verantwoordelijk voor de afdelingen Sales, Marketing, Product development, DTD en de commerciële binnendienst, hierin wordt je ondersteund door een Productmanager en een Team Lead Marketing. Gezamenlijk drijven jullie de merkgroei voor alle mogelijke distributiekanalen van Retail tot e-commerce.
Verder ben je als geen ander bekend met cross- en upsel. Met jouw scherpe oog voor merkontwikkeling en je ervaring op het gebied van commercieel merkenbeleid geef je sturing aan het behalen van de verkoopdoelstellingen. Je houdt van innovaties en verbeteringen en weet deze verder te ontwikkelen binnen onze Sales- en Marketingprocessen. Je werkt samen met het Vespo Brands team aan de groei van onze omzet.
Kortom, jouw doelen zijn:
  • Acquireren van nieuwe relaties én uitbouwen van bestaande klantenrelaties;
  • Ontwikkelen en groei realiseren van de merken;
  • Samenwerken en aansturen van Accountmanagement & Marketing (Brands).
Verder draag je concreet de verantwoordelijkheid voor:
  • Ontwikkelen en implementeren van (strategische) verkoopstrategieën m.b.t. onze Brands (incl vergroten van merkwaarde), als ook de omzet en winstgevendheid, incl. verkoopdoelstellingen en KPI's, en analyseren van verkoopdata;
  • (Verkoop) budgetverantwoordelijk en het analyseren van de opgestelde (financiële) rapportages. Nemen van beslissingen op de aangeleverde informatie;
  • Bestaande merken positioneren in de markt in zowel Retail als E-tail distributiekanalen;
  • Identificeren van groeikansen in bestaande en nieuwe markten en of producten/innovaties;
  • Coördineren van commerciële activiteiten met de marketingafdeling voor merkconsistentie;
  • Aansturen en coachen van het sales- product- en marketingteam;
  • Monitoren van markttrends en concurrentie, en delen van marktinzichten;
  • Je bent lid van het managementteam (MT) en rapporteert aan de Managing Director.

Transfereisen

  • Je heb minimaal een HBO/WO diploma in Bedrijfskunde, Commerciële Economie, Marketing, of een vergelijkbare richting;
  • Minimaal 5 jaar commerciële ervaring, bij voorkeur in retail/e-tail;
  • Ervaring met teammanagement en het behalen van sales targets;
  • Je bent zelfstandig en -sturend met een groot analytisch vermogen;
  • Betrokken, commercieel en bent niet bang om het initiatief te nemen;
  • Een echte teamplayer, stressbestendig, accuraat en beschikt over een groot aanpassingsvermogen;
  • Je beschikt over sterke leiderschapscapaciteiten en projectmanagementvaardigheden;
  • Inzicht in markttrends en concurrentieanalyse;
  • Daarnaast ben je ambitieus, ondernemend en heb je de sales ervaring opgedaan het liefst binnen een vergelijkbare dynamische (Retail) sector.

Voorwaarden spelerscontract

  • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden die passen bij je werkervaring en opleiding;
  • Vespo werkt met een 38-urige werkweek;
  • Auto van de zaak, telefoon en laptop;
  • Je komt te werken in een geweldige, gastvrije werkomgeving. Daarnaast kenmerkt het familiebedrijf zich met een informele, bourgondische en open werksfeer;
  • Een dynamisch en gezellig team dat altijd klaar staat om elkaar te helpen en kennis te delen;
  • Er worden binnen Vespo meerdere leuke activiteiten georganiseerd, waaronder dagelijks een gezamenlijke lunch, een vrijdagmiddag borrel en ieder kwartaal een happy hour. Dit om het familie gevoel te versterken!

Locatie

Eindhoven

Deel deze vacature