Menu  

Freight Coördinator

Nieuw
Bladel
Meer details
Match criteria
  • MBO
  • 40 uur

Clubprofiel

Onze klantrelatie is wereldwijd één van de marktleiders op het gebied van zuivel trading, die zich richt op de dagelijkse handel in onder andere melkpoeders, boter, kaas en zuivelblends. Met 14 vestigingen in verschillende continenten en ruim 350 medewerkers roadmogen zij zich met recht een professionele en vooraanstaande speler noemen in de zuivelmarkt. Haar grootste successen dankt onze klantrelatie aan haar proactieve en servicegerichte markt aanpak, haar wereldwijde aanwezigheid en haar aanwezige product kennis om klanten op de juiste manier te kunnen adviseren. De doelgroep van onze klantrelatie zijn o.a. zuivelproducenten, -verwerkers, overheidsinstellingen en importeurs/distributeurs over de hele wereld. Door innovatief te zijn, blijft onze klant toonaangevend en door 24/7 in alle continenten actief te zijn staan ze aan de top van de zuivelmarkt. Dagelijks contact met alle belangrijke multinationals in de food market, zorgt ervoor dat onze klant beschikt over globale kennis, waardoor klanten kunnen profiteren van de aanwezige expertise. De club ontwikkelt zich en blijft groeiende, waardoor het aantrekken van de juiste talenten van belang is.

Voor deze aansprekende club zijn wij dan ook actief op zoek naar een Freight Coördinator, die zich willen ontwikkelen tot ware professionals. Zuivel niet hip en modern? Wacht maar tot je binnenstapt bij onze klantrelatie!

Jouw positie in het veld

Op de positie van Freight Coördinator ben je verantwoordelijk voor de optimale organisatie en het beheer van alle EU-transporten met logistieke dienstverleners. Dagelijks sta je in contact met leveranciers, vervoerders en klanten. Evenals onze kantoren wereldwijd en natuurlijk de verschillende afdelingen binnen de club, zoals Trade, Finance en Quality Assurance. Je kunt gemakkelijk inspelen op signalen uit de markt. Je werkt graag in een internationale omgeving, bent stressbestendig en altijd op zoek naar procesverbeteringen. Je signaleert tijdig mogelijke wegversperringen en bent in staat deze adequaat op te lossen.

Aandacht voor detail, een proactieve houding en een sterk ontwikkeld organisatievermogen zijn hierbij essentieel. Je waarborgt onze service en kwaliteit gedurende het gehele proces.

Kortom, je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Bronvervoer op geregelde trajecten met gecontracteerde vervoerders;
  • Vervoer voor onregelmatige trajecten zoeken en onderhandelen over de beste prijs/kwaliteitverhouding;
  • Een wekelijkse planning en maandelijkse prognose regelen met onze gecontracteerde vervoerders;
  • Seizoensgebonden pieken proactief beheren samen met vervoerders, operationele vergaderingen voorbereiden en bijwonen;
  • Afwijkingen/onregelmatigheden van vervoersondernemingen ontvangen en de nodige maatregelen nemen;
  • Alle vereiste vervoersdocumenten en informatie opstellen en uitwisselen met logistieke dienstverleners;
  • Alle transportkosten gerelateerde posten behandelen en registreren, zoals wachttijden en weekendwissels;
  • In samenwerking met het beheer van de toeleveringsketen en de logistiek verbeteringen aanbrengen om operationele uitmuntendheid te bereiken.

Transfereisen

  • Een afgeronde MBO+ studie met voorkeur in de logistiek of een overeenkomend gebied;
  • Je bent een echte teamspeler en flexibel;
  • Je bent stressbestendig en werkt accuraat en service georiënteerd;
  • Je beschikt over goede communicatievaardigheden in het Nederlands en Engels. Communicatievaardigheden in het Frans of Duits zijn een pré;
  • Ervaring met internationale operationele (dynamische) business omgevingen.

Voorwaarden spelerscontract

  • Uitstekende primaire- en secondaire arbeidsvoorwaarden;
  • Gratis lunch;
  • Je kan deelnemen aan leuke teamactiviteiten;
  • 25 vakantiedagen;
  • Voldoende kansen om jezelf te ontwikkelen;
  • Gratis Gym;
  • Bovenal een fijne, informele werksfeer binnen een innovatieve, internationale club die zich sterk ontwikkelt!

(Read the English vacancy below)

Clubprofile
The club is one of the global leaders in dairy trading, focusing on the daily trade of milk powders, butter, cheese and dairy blends, among others. With 14 branches in different continents and over 350 employees roadmay they rightly call themselves a professional and leading player in the dairy market. Our client relationship owes its greatest successes to its proactive and service-oriented market approach, its global presence and its product knowledge to advise customers in the right way. Our client relationship's target market includes dairy producers, processors, government agencies and importers/distributors around the world. By being innovative, our client remains a leader and by operating 24/7 in all continents, they are at the top of the dairy market. Daily contact with all major multinationals in the food market, ensures that our client has global knowledge, allowing customers to benefit from the expertise available. The club is developing and continues to grow, so attracting the right talent is important.

We are therefore actively looking for a Freight Coordinator for this appealing club, who want to develop into true professionals. Dairy not hip and modern? Just wait until you step inside our client relationship!

Fieldpositioning

In the role of Freight coordinator, you are responsible fort he optimal organization and management of all EU transports with logistic service providers. On a dailiy basis you are in direct contact with suppliers, carriers and customers. As well as our offices worldwide and of course the various departments with the club, such as Trade, Finance and Quality Assurance. You can easily respond to market signals. You like working in an international environment, you are stress resistant and always looking for process improvements. You identify potential roadblocks in time and you are able to solve them adequately.

Attention to detail, a proactive attitude and a highly developed organizational ability are essential here. You guarantee our services and quality throughout the entire process.

In short, as our new Freight Coordinator you:

  • Arrange transport on regular lanes with contracted carriers;
  • Source transport for irregular lanes and negotiate best price/quality;
  • Arranage a weekly planning and monthly forecast with our contracted carriers;
  • Manage seasonal peaks in a pro-active manner together with carriers, prepare and attend operational meetings;
  • Receive deviations/ irregularities from transport companies and take required actions;
  • Create and exchange all required transport documents and information with logistic service providers;
  • Handle and register all transport-cost related items i.e. waiting hours, weekend surchanges, etc;
  • Initiate improvements in cooperation with Supply Chain Management and Logistics in order to achieve operational excellence.

Transfer requirements

  • Completed MBO+ education, preferably in Logistics or contiguous field;
  • You are a real teamplayer, who is stress proof, flexible, accurate and service oriented;
  • Your communication skill in both English and Dutch are excellent. A foreign language such as French or German is an advantage;
  • Experience in international operational (dynamic) business environments.

Conditions playercontract

  • Competitive compensation and benefits;
  • Free delicious and healthy lunch;
  • Participate in fun team activities;
  • 25 Holidays;
  • Value for personal development;
  • Free gym inside the office.
  • Above all, a nice, informal working atmosphere within an innovative, international club that is developing rapidly!

Locatie

Bladel

Deel deze vacature